Skip to main content

I anmeldelse: Le Moulin Rouge Cabaret i Paris

For romantikere, ville ingen besøk til byen lys være komplett uten en natt på den opprinnelige Moulin Rouge cabaret i Paris. Bygget i 1889, klubben var essensen av en bohem, Belle Epoque Paris, der kunstnere konvergerte å produsere og delta fargerike og avant-garde forestillinger. Moulin Rouge i Paris har inspirert score til Hollywood homages, de siste blir regissør Baz Luhrmann 2001 glitter fest stjernegalleri Nicole Kidman.

Det ga også inspirasjon til 19. århundre maleren Henri de Toulouse-Lautrec, hvis ikoniske portretter av Moulin Rouge utøvere er i dag plassert i Paris’ Musée d’Orsay.

Spektakulære Display … eller kjedelig Cliche?

For all sin glamorøse fortiden, er dagens tilbud på Moulin Rouge ofte avvist som en middelmådig, masseprodusert affære, med en glorete, contrived Prestasjon som ikke rettferdiggjøre overpriset inngang. Men når tre av mine gjester uttrykt sin interesse i showet, nysgjerrighet fikk bedre av meg. Uten videre, her er noen av de fordeler og ulemper med en kveld ute på kabaret.

Pros :

• Plysj, romslig sted fremkaller turn-of-the-tallet Paris
  • talentfulle utøvere
  • Autentisk kabaret følelse

Ulemper:

• Lange linjer, til tross for reservasjonen
  • altfor turist
  • Nakenhet kan virke støtende på noen

Reserve og settling

Når jeg telefonen opp for å gjøre en reservasjon for showet to dager før, jeg fortalte showet er fullbooket den helgen: en overraskelse gitt vi er i lavsesong (desember).

Vennlig resepsjonist råder meg til å prøve igjen dagen av showet som avbestillinger er tilsynelatende hyppig. Tar hennes råd, sikrer vi et bord for fredag ​​kveld showet (uten middag) på 23:00. Vi ankommer, som foreslått, en halv time tidlig og jeg et øyeblikk angre på beslutningen. Mile lange køen på vått og vindfullt boulevard viser ingen tegn til bevegelse og den demografiske er mest slitne turister.

Men en halv time senere, er vi vist til bordet vårt, og jeg umiddelbart fraktet til slutten av det 19. århundre bohem Paris. Plysj innredning og dempet belysning skaper en dekadent stemning og mye av romantikk er fortsatt til stede i klubben. Toulouse Lautrec kan ha problemer med å gjenkjenne det, men vi er tilstrekkelig imponert og nippe vår champagne, som er en del av avtalen (to flasker for fire personer).

The Show Begins

Showet åpner med spektakulære fanfare. Jenter er kledd i skimpy beaded kostymer mens gutta bære sølv dresser. Scenen er dramatisk og estetisk assaulting, men ikke for snerpete-den første semi-nakenhet av de kvinnelige danserne setter tonen for hele showet. Mens resultatet er av en udefinerbar “europeisk” natur, musikkens tekstene er alle på fransk.

Dancing handlinger er den viktigste funksjonen til Moulin Rouge, men sirkuset element steiler snart hodet som vi blir underholdt av noen ganske imponerende akrobatikk. Utøvernes trekk er imponerende, men vi følte en tretthet i noen av handlingene – trolig et resultat av tre-show-en-dagers planen. Danserne virker sliten også, men bare for å trenet øye av min utøver følgesvenn.

Sirkus gimmicks fortsette med tilstedeværelse av klovner, sjonglører og en dyktig buktaler, som lykkes i å bli frisket opp en ellers dempet (og reise-trette) publikum. Han velger fire deltakere med forskjellig nasjonalitet fra publikum, som virket innøvd, men tilsynelatende spontan.

Feilfri koreografi sporer ulike perioder i historien, hvirvlende oss gjennom Mayaene til egypterne til 1940-tallet, komplett med swing dansere – alt presentert i en levende utstilling av fargerike kostymer og fengende musikk. Vi må vente til nær showets slutten for tradisjonell fransk cancan, men hvor høye spark er midt i et hav av tricolor.

Showet oppnår noen spektakulære øyeblikk. Omtrent halvveis gjennom, gir scenen vei til en tank med vann, hvor en kvinnelig utøver svømmer med slanger.

Og større enn livet finale utmerker seg med hårete rosa kostymer.

Praktisk informasjon: Sted, Kontakter & Hvordan reservere

• Adresse:  82 Boulevard de Clichy, 18. arrondissement
  • Tel .:  +33 (0) 153.098.282
  • Metro:  Blanche (linje 2)
  • Reservasjoner:  Disse er sterkt anbefalt, spesielt i høysesongen når setene selge seg ut raskt. Du kan også bestille en enkel middag og forestilling pakke her: (bok direkte via Isango). For en all-inclusive-pakke som inkluderer en middag og show på MR med en tur til Eiffeltårnet.
  • Billettpriser:  Se dagens priser og reservere seter her
  • Middagsmenyer:  fransk cancan meny; Toulouse-Lautrec Meny; Belle Époque Meny; Lunsjmeny (vegetariske alternativer tilgjengelig). For å se dagens meny priser, gå til denne siden på den offisielle nettsiden.
  • Antrekk:  Pent, semiformal til formelle antrekk er nødvendig (ikke joggesko, t-skjorter og jeans, shorts, osv)
  • Betalingsmåter:  Kontanter og alle større kredittkort aksepteres
  • Besøk det offisielle nettstedet (på engelsk)
  • Andre:  Fotografi, røyking, mat og drikke kjøpt utenfor lokalet er forbudt

Mitt siste ord

Klisjeer florerer på dagens Moulin Rouge-show og noen kan finne det i beste fall utdatert og i verste fall støtende. For å være rettferdig, men det hevder aldri å være noe annet enn en flamboyant tilbakevending til det opprinnelige Moulin Rouge cabaret. For en skarpere cabaret, kan det være lurt å prøve Champs Elysees-baserte Lido , en favoritt blant parisere. Som en skeptiker, jeg fant Moulin prangende, kitsch og veldig turist-orientert, men likevel en svært hyggelig og verdig kveld.

Hvis du ikke er skremt av lange linjer og turist fare, Moulin Rouge er en one-off og minneverdig opplevelse.

You may also like